اخبار و مقالات

430 هزارتن بذر گندم برای سال زراعی جدید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد
تاریخ انتشار : 1395/6/15 ساعت 15:57:08



430 هزارتن بذر گندم برای سال زراعی جدید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد
۱۰:۲۵ (دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» فروش ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پرداخت پول گندم کشاورزان
» 1.3 میلیون تن بیش از حد نیاز سالانه گندم خریداری شد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: 480 هزارتن بذر گندم برای کشت سال زراعی آتی تامین شد و پس از بوجاری و فراوری 430 هزارتن بذر گندم خالص همزمان با فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا،اسماعیل اسفندیارپور افزود: براساس برنامه ریزی دفتر مجری طرح گندم، این میزان بذر توسط 200 شرکت بخش خصوصی و تعاونی با هماهنگی استان ها تهیه شده است.
وی اظهارداشت: طبق آخرین آمارها از ابتدای فصل برداشت تاکنون، 11 میلیون و 300 هزارتن گندم به ارزش بیش از 140 هزار میلیارد ریال از گندم کاران سراسر کشور خریداری شده که از این رقم حدود 500 هزارتن گندم دروم است.
به گفته وی، مجموع گندم دروم خریداری شده بیش از نیاز داخلی است و به نظر می رسد کل نیاز صنایع ماکارونی را تامین کند.
مجری طرح گندم،میزان خرید گنم امسال را تا پایان فصل برداشت، حدود 11.5 میلیون تن پیش بینی کرد.
اسفندیارپور تصریح کرد:حدود 60 هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران تا اواسط تیرماه جاری پرداخت شد و بقیه آن حدود 80 هزار میلیارد ریال از مطالبات آنها باقیمانده است.
وی افزود: قرار است بخش دیگری از مطالبات کشاورزان از محل فروش 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) اوراق مشارکت در هفته آینده به حساب کشاورزان واریز شود تا آنها برای خرید نهاده های تولید سال زراعی آتی و هزینه های ضروری مشکلی نداشته باشند.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون استان های خوزستان به ترتیب با یک میلیون و 400 هزارتن، گلستان با یک میلیون و 360 هزارتن، فارس با 905 هزارتن، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به ترتیب رتبه های اول تا ششم خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.